16-04-2020 / nieuws /
Werken bij Conclusion Learning Centers

Roderick Ensink - Implementatie Consultant

Mijn naam is Roderick Ensink, 25 jaar en werkzaam als Implementatie Consultant bij Conclusion Learning Centers (CLC). In januari 2019 ben ik begonnen als (afstudeer)stagiair. Gedurende mijn afstudeertraject heb ik onderzoek gedaan naar het leveranciersmanagement binnen CLC. Na succesvolle afronding van het onderzoek en mijn studie (Bedrijfskunde) kreeg ik de kans om als Implementatie Consultant aan de slag te gaan binnen het projectenteam van CLC.

WAT DOE JE ZOAL ALS IMPLEMENTATIE CONSULTANT?

Ik ben betrokken bij de implementatie van verschillende leermanagementsystemen (LMS-en). Het gaat daarbij om zowel ons eigen LMS Class als Moodle en Totara. Binnen deze rol adviseer en informeer ik onze klanten over de functionaliteiten van de verschillende LMS-en en zorg daarbij dat de inrichting aansluit op de bedrijfsprocessen. Ik bied onze klanten ondersteuning waar nodig en geef advies bij vragen, wensen of problemen.

WAT MAAKT WERKEN BIJ CLC BIJZONDER VOOR JOU?

CLC is een erg dynamische organisatie, waarbij veranderingen aan de orde van de dag zijn. Die dynamiek zorgt er in de praktijk voor dat geen dag of week hetzelfde is, en dat je daarbij ruim de kans krijgt om zaken op te pakken en jezelf te bewijzen. Hierdoor ben ik binnen mijn functie met een grote diversiteit aan werkzaamheden bezig, waardoor je als junior gigantisch veel leert in een relatief kort tijdsbestek. Je wordt hier gecontroleerd in het diepe gegooid. Daarnaast kan je binnen dit bedrijf echt bouwen op elkaar als collega’s waardoor je nooit alleen staat. 

Wat voor impact heeft het thuiswerken i.v.m. corona voor jou?

Logischerwijs heeft de coronacrisis een grote impact op mijn werkdag. Zo was het gebruikelijk dat je fysiek aanwezig was bij bijvoorbeeld scope- of kick-off sessies van klanten om met elkaar te sparren hoe het LMS het beste kan worden ingericht. En nu is de norm om dergelijke meetings met Microsoft-Teams te houden, desondanks gaat dit erg goed! Er is daarbij ook erg adequaat gereageerd vanuit de organisatie, waarbij - los van de beschikbare software - ook kantoor assets zoals desktopschermen thuis gebruikt mogen worden.

“Ook vanuit huis zorg ik ervoor dat onze klanten de aandacht, het advies en ondersteuning krijgen die zij nodig hebben.”

HEB JE EEN TIP OM HET THUISWERKEN ZO AANGENAAM MOGELIJK TE MAKEN?

De eerste en belangrijkste tip, zorg ervoor dat je werk en privé zoveel mogelijk van elkaar scheidt en een strakke werkplek hebt ingericht. Voor mij betekent dit dat ik bijvoorbeeld niet tussendoor even een “huishoudelijk klusje“ of boodschappen ga doen, dit is verleidelijk, maar naar mijn idee een valkuil. Het is handig om vooral af te handelen wat op dat moment écht geregeld moet worden, en werk en privé dus zoveel mogelijk te clusteren zodat je je focus en rust houdt. Verder onderhoud ik regelmatig contact met collega’s om toch het samenwerken er in te houden, een meeting of een kort compliment, het heeft een positieve uitwerking. Tot slot kan een “blokje om” ook erg goed werken!

KUN JE IETS OVER JEZELF VERTELLEN WAT WEINIG COLLEGA’S VAN JOU WETEN?

Wat wellicht niet elke collega van mij weet of achter mij zou zoeken is dat ik een grote passie heb voor koken, waarbij ik zo een middag uittrek voor de beste Indonesische Rendang!